Consilierul județean Aura Danielescu a trecut prin momente dramatice în urmă cu câteva luni, când a fost implicată într-un accident pe un drum județean. A povestit că a fost la un pas să-și piardă viața în acest incident. Ca urmare a experienței sale traumatizante, Aura Danielescu a solicitat Consiliului Județean Timiș să acționeze și să ia măsuri urgente pentru îmbunătățirea stării drumului care leagă satul Seceani de comuna Fibiș. Însă, lucrările executate până în prezent pe acest drum nu sunt într-o stare corespunzătoare, ceea ce a determinat administrația județeană să refuze să facă recepția lucrărilor.
„Este anormal să fi spart în urmă cu trei-patru luni. Au venit, au decopertat, erau gropi, au lăsat decopertat și pe acea suprafață acum circulă mașini de mare tonaj care sunt deviate de pe zona Timișoara-Giarmata. Craterele sunt mult mai mari, eu am încercat să ocolesc o astfel de groapă, am alunecat pe criblura care era și am zburat la câțiva metri de un gard foarte mare. Bineînțeles că am făcut o mașină praf și am fost la un pas de a muri pe acel drum. Mi se pare anormal să decopertezi de trei luni de zile și să nu faci nimic, să lași să se accentueze niște gropi care erau deja acolo cu ceva timp în urmă”, a afirmat Aura Danielescu, în plenul CJT.
În cadrul unei ședințe recente a Consiliului Județean Timiș, Aura Danielescu a ridicat problema drumului într-o secțiune de interpelări. Ea a subliniat starea precară a șoselei, fapt care a determinat-o să își împărtășească experiența personală cu colegii săi. În primăvară, în timp ce circula pe acest drum, a fost la un pas de a pierde viața, iar acest incident a accentuat necesitatea acțiunilor concrete pentru îmbunătățirea infrastructurii rutiere din zonă.
Aceasta a cerut luarea unor măsuri de urgență.
„E foarte bine că ați adus în discuție acest subiect. Îl invit pe domnul director de la Drumuri județene și transport să vă dea ultimele detalii legate de evoluția proiectului de acolo. Vreau să vă spun că acest proiect de modernizare a drumului Seceani-Fibiș este început de mulți ani. Din păcate, noi nu am recepționat această lucrare pentru că am considerat-o ca fiind neconformă. Anul trecut s-a scos tot asfaltul de pe întreaga lungime a drumului și s-a turnat din nou. Din păcate, nici această remediere din partea executantului nu a fost conformă și au apărut iarăși gropi și fisuri în drum. Noi nu putem să preluăm un drum nou cu petece sau neconformități. În consecință, am cerut executantului să remedieze din nou pe porțiunile respective, cam un kilometru și jumătate de la ieșire din Fibiș. Sunt lucruri de fundație și de canale de scurgere a apei, care nu sunt făcute în conformitate cu standardele. Nu vom recepționa această lucrare până când nu va fi făcută în conformitate cu proiectul și cu ceea ce presupune un astfel de drum județean. Este unul dintre cele trei exemple pe care le-am dat de fiecare dată de lucrări neconforme cu care nu sunt de acord și de firme care așteaptă, poate, bunăvoința Consiliului Județean Timiș să închidem ochii la astfel de chestiuni, lucru cu care nu am fost, nu sunt și noi voi fi niciodată de acord.
Piața din domeniul drumurilor trebuie să înțeleagă că nu mai poți să vii cu lucrări de proastă calitate și să ai speranța că dacă vii cu preț de dumping la o licitație, după aceea președintele Consiliului Județean închide ochii la execuție. Nu, sub nicio formă! Putem să mergem până la rezilierea contractului așa cum a fost cazul și ne asumăm acest lucru pe DJ 691 și pe șantierele unde nu suntem mulțumiți de calitatea lucrărilor”, a afirmat Alin Nica, președintele CJ Timiș.
Cristian Mincă, director executiv la Direcția Drumuri și Transporturi din cadrul Consiliului Județean Timiș, a explicat că pe drumul județean Seceani-Fibiș s-a făcut o expertiză tehnică și s-au constatat anumite nereguli. Potrivit acestuia, executantul a început lucrările de remediere, dar fără asistența din partea proiectantului.
„Firma de proiectare era din București și a dat faliment. Se pare că nu mai are capacitatea de a asigura asistența tehnică pe șantier, de aceea se va avea în vedere achiziția unei firme de proiectare doar pentru partea asta de expertiză tehnică, de a găsi soluția viabilă. Firma executantă a reușit să îmbunătățească anumite sectoare de drum în ceea ce privește scurgerea apelor, dar am oprit lucrările pentru că nu aveam această asistență și nu puteam merge doar pe experiența unei firme executante, trebuie să mergem pe un proiect verificat de oameni competenți.
Apropo de gropi, am fost și eu pe acel drum, nu sunt gropi, este decopertat drumul, se poate circula pe el. Nu am făcut recepția. Cum a spus și domnul președinte, desigur că trebuie adaptată viteza la condițiile de drum. Îmi pare rău pentru doamna consilier pentru ceea ce a pățit, dar se va circula cu mai mare atenție pe drumul respectiv”, a afirmat directorul Mincă.
Aura Danielescu a mai afirmat în ședința CJT că s-au format gropi în urma ploilor dese din ultima perioadă.
„Nu aveam mai mult de 70 de kilometri la oră, dar tocmai faptul că am avut acea viteză m-a salvat. Am dat într-o groapă (mă întorceam de la școala din Orțișoara și de aceea am luat-o pe acolo), am tras de volan în încercarea de a o ocoli și am zburat efectiv peste un șanț imens pe câmp. Sincer… într-o țară civilizată nu răspunzi cum a făcut domnul director: mergeți încet. Am trimis zeci de poze și am semnalat Consiliului Județean Timiș mult înainte de incident. Are dreptate președintele că nu semnează recepția, dar o astfel de lucrare e de 1,2 ani gata… Cum va arăta peste 5 ani? E plin de dealuri! Mergi cu 60 la oră și brusc apar gropile! Instinctiv tragi de volan. Să îmi zică ei cum nu poți muri pe un astfel de drum”, a declarat Aura Danielescu.