În apropierea intrării în Giarmata, pe tronsonul 2 al DJ 691, a fost uitat un stâlp în mijlocul drumului. Responsabilii de la Consiliul Județean Timiș, care se ocupă de gestionarea lucrărilor, afirmă că până la sfârșitul săptămânii următoare stâlpul va fi scos de sub tensiune și mutat.
În data de 20 martie 2023, CJT a predat șantierul DJ 691 – tronsonul 2 către firma câștigătoare a licitației, Strabag. Valoarea estimată a lucrărilor se ridică la 63.167.131 lei fără TVA, echivalentul a peste 15 milioane de euro cu TVA inclus.
Cu zece zile în urmă, președintele CJT, Alin Nica, a declarat că lucrările de extindere și modernizare a DJ 691, între Socar și autostrada A1, sunt în grafic, iar termenul limită de finalizare a șantierului este luna octombrie 2023.
Potrivit reprezentanților CJT, la momentul actual constructorul nu întâmpină probleme pe tronsonul 2, iar lucrările se desfășoară conform planului. Aceștia au menționat că stratul de legătură de binder este deja așternut pe ambele părți ale drumului. Cu toate acestea, constructorul a neglijat să elimine un stâlp aflat în mijlocul drumului.
Consilierul județean Vlad Șendroiu (USR) a postat pe o rețea de socializare că prezența stâlpului în mijlocul drumului va afecta imaginea județului la nivel național. El afirmă că liderul CJT nu a reușit să modifice proiectul în timp util.
„Alin Nica a uitat stâlpu-n drum. Atât de mare e incompetența lui. Sau poate doar atât de mult îi pasă. Lărgirea drumului de legătură Timișoara – A1 a stat degeaba timp de doi ani, pentru că Alin Nica, președintele PNL al Consiliului Județean, nu a știut cum să gestioneze un șantier de această dimensiune. Acum ne-am trezit că a uitat stâlpu-n drum, aici, aproape de intrarea în Giarmata. Este ceva de o penibilitate rară și mi-e teamă că ne va face de râs județul la nivel național.
Luna trecută se lăuda cu felul în care a deblocat proiectul. Acum probabil va zice că nu-i vina lui, ci a constructorului cu care chiar el s-a lăudat. După aproape trei ani, de ce n-a fost în stare să modifice proiectul? De ce nu l-a modificat după ce a reziliat contractul cu primul constructor? De ce n-a modificat acum, cu noul constructor? De ce nu a discutat despre mutarea acestui stâlp cu finanțatorul ca să îl mute din timp și să nu ne trezim acum, cu stâlpu-n mijlocul asfaltului?”, a transmis, luni, Șendroiu.
Reprezentanții Consiliului Județean Timiș, instituție care gestionează lucrarea de lărgire la patru benzi și modernizare a DJ 691 – tronsonul 2, dau însă asigurări că până la sfârșitul săptămânii viitoare stâlpul va fi scos de sub tensiune și relocat.
„În momentul de față se lucrează în paralel pe diferite sectoare ale tronsonului 2, tocmai pentru a evita eventuale întârzieri. Până la sfârșitul săptămânii viitoare stâlpul va fi scos de sub tensiune și relocat. Firele sunt trase la viitoarea locație a stâlpului, însă doar Enel poate executa întreruperea de linie de la stâlpul actual, conform unei proceduri care se află în derulare”, au precizat pentru Tion reprezentanții CJ Timiș.
În trecut, pe acest tronson a fost angajată firma Tehnocer. La începutul anului 2022, CJT a decis să rezilieze contractul din cauza mobilizării slabe a constructorului pe teren și din cauza falimentului societății City Insurance, care trebuia să asigure polița de asigurare. Până la sfârșitul anului 2021, lucrările realizate abia depășeau 30%.
Stadiul actual al lucrărilor
Conform informațiilor oferite de CJT, iată cum arată stadiul lucrărilor pe tronsonul 2 al DJ 691:
Sector DN Centură Timișoara – intersecție cu CF din Giarmata:
Pe partea dreaptă, pe o lungime de aproximativ 500 de metri, s-a finalizat sistemul rutier până la nivelul de strat bituminos. Pe o lungime de aproximativ 1.800 de metri s-a înlăturat stratul asfaltic existent.
Pe partea stângă, pe o lungime de aproximativ 1.900 de metri, s-a finalizat sistemul rutier până la nivelul stratului din balast stabilizat. Pe o lungime de aproximativ 400 de metri, a fost aplicat și stratul de bază din strat bituminos.
Sector intersecție cu CF din Giarmata – Girație Giarmata:
Pe partea dreaptă, pe o lungime de aproximativ 150 de metri, s-a finalizat sistemul rutier până la nivelul stratului bituminos.
Sector Girație Giarmata – Autostrada A1:
Pe partea stângă, pe o lungime de aproximativ 2.200 de metri, s-a finalizat sistemul rutier până la nivelul stratului de legătură din binder de criblură.
Pe partea dreaptă, pe o lungime de aproximativ 2.400 de metri, s-a finalizat sistemul rutier până la nivelul stratului de legătură din binder de criblură, inclusiv cele două sensuri giratorii de la km 10+915 și km 12+490.
Lucrări la pista de biciclete:
Pe o lungime de aproximativ 2.000 de metri, s-au finalizat bordurile și stratul de balast.
Pe o lungime de aproximativ 700 de metri, s-a turnat stratul de beton.