Proiectul de reabilitare și modernizare a liniei de cale ferată dintre Reșița și Timișoara, cu extensia Voiteni – Stamora Moravița – Frontiera, avansează înainte. Reprezentanții CFR au aprobat variantele optime pentru studiul de fezabilitate al proiectului.
Documentația a fost împărțită în două tronsoane distincte: Timișoara – Stamora Moravița – Frontiera și Reșița Nord – Voiteni. Pentru studiile aferente acestor două segmente de cale ferată, costul se ridică la peste 4 milioane de lei, inclusiv TVA, adică aproximativ 850.000 de euro.
” Consiliul Tehnico-Economic a aprobat variantele optime din cadrul Studiului de fezabilitate pentru obiectivul Reabilitarea/modernizarea liniei CF Resita Nord – Timisoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravita – Frontiera.
Consiliul Tehnico-Economic al CFR SA a avizat favorabil variantele optime prezentate in cadrul Studiului de Fezabilitate(…) pe cele doua tronsoane, astfel:
►Componenta A: Timisoara Nord – Stamora Moravita – Frontiera (58 km) propusa pentru finantare in cadrul Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027, o investitie in valoare de 2.092.343.265,44 lei, fara TVA.
►Componenta B: Resita Nord – Voiteni (59 km) propusa pentru finantare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat si/sau alte surse legal constituite, o investitie in valoare de 1.408.885.137, 54 lei, fara TVA”, transmit reprezentantii CFR.
Pe prima secțiune, cea din județul Timiș, se propune să se crească viteza maximă de circulație la 120 km/h pentru trenurile de călători și la 80 km/h pentru trenurile de marfă. De asemenea, se va moderniza infrastructura a 9 stații/halte/puncte de oprire și se vor reabilita 23 de treceri la nivel, 21 de poduri și 19 poduri mici.
În ceea ce privește tronsonul Reșița – Voiteni, după reabilitarea căii ferate, pe lângă creșterea vitezei de circulație a trenurilor, se vor moderniza și 12 stații/halte/puncte de oprire și vor fi reabilitate 35 de treceri la nivel, 12 poduri și 119 poduri mici.
Termenul de finalizare a investițiilor pentru cele două tronsoane va fi de 50 de luni pentru tronsonul CF Timișoara Nord – Stamora Moravița – Frontiera, din care 8 luni pentru proiectare și 42 de luni pentru execuția lucrărilor, iar pentru tronsonul CF Reșița Nord – Voiteni va fi de 60 de luni, din care 8 luni pentru proiectare și 52 de luni pentru execuția lucrărilor.
„Precizam faptul ca, in cadrul acestui parteneriat comun pentru realizarea obiectivului de investitii Reabilitarea/modernizarea liniei CF Resita Nord – Timisoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravita – Frontiera, semnat cu autoritatile locale, reprezentantii CFR SA vor asigura suportul tehnic de specialitate pentru avizarea/aprobarea documentatiilor si derularea procedurilor de achizitii publice si, ulterior, prin personalul calificat va participa la supervizarea/monitorizarea si receptia lucrarilor de modernizare pe cele doua tronsoane„, mai spun reprezentantii CFR.