La Pasajul Solventul din Timișoara, unul dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură ale orașului, se desfășoară în această perioadă lucrări importante pe mai multe fronturi. Pe rampa dinspre Calea Bogdăneștilor se montează grinzile planșeului, peste care vor circula mașinile, bicicliștii și pietonii care vor putea traversa fără a intra efectiv în pasaj. În același timp, se lucrează la drumul de acces care urcă pe rampa dinspre strada Gării.
Reprezentanții Primăriei Timișoara sunt optimiști și estimează că pasajul va fi finalizat până în toamnă. Tot anul acesta va fi lansată și licitația pentru construirea unui pod peste râul Bega, care va asigura legătura continuă între pasaj și cartierul Dâmbovița.
Lucrările la Pasajul Solventul din Timișoara au depășit pragul de 75% realizare. Pe 10 martie, chesonul — o casetă cu dimensiunile de 70 de metri lungime și 28 metri lățime — a străpuns complet pământul de sub cele 10 linii de tren spre Calea Bogdăneștilor, conturând astfel interiorul viitorului pasaj.
Deși lucrările la pasaj sunt estimate să fie finalizate în această toamnă, tramvaiele vor putea circula prin pasaj abia peste câțiva ani. Motivul este că mai trebuie construit și podul peste râul Bega, care va lega pasajul de cartierul Dâmbovița. Pentru acest pod este așteptată demararea licitației pentru selectarea firmei care să-l proiecteze și să-l construiască, după ce va fi obținută o finanțare din fonduri europene, cererea fiind depusă în luna martie.
Costul total al pasajului Solventul depășește 28 de milioane de euro, iar termenul inițial de finalizare a fost stabilit pentru ianuarie 2024, însă proiectul a înregistrat întârzieri semnificative.