În Timișoara, o firmă din Cluj va continua lucrările la descărcarea de pe autostrada către localitatea Sânandrei. Decizia a fost luată în urma reevaluării ofertelor de către DRDP Timișoara, iar valoarea contractului se ridică la peste 56 de milioane de euro.
La începutul anului 2024, în februarie, a fost deja desemnat un câștigător al contractului, dar o contestație a fost depusă la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) de către unul dintre competitori. CNSC a admis contestația în totalitate, iar contractul a fost supus unei etape de reevaluare.
După procesul de reevaluare, DRDP Timișoara a stabilit un nou câștigător pentru contract.
„Ca urmare a reevaluării ofertelor, DRDP Timișoara a stabilit câștigătorul ofertei pentru contractul de Proiectare și Execuție a Lucrărilor din cadrul Obiectivului „Drum de legătură Autostrada A1 Arad – Timișoara – DN 69” – Rest de Executat.
Astfel, câștigătorul este ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI A R L CLUJ S.A., cu o valoare de 235.884.751,42 lei fără T.V.A.
Reamintim că primul rezultat al evaluării a fost contestat la CNSC și a urmat altă acțiune în instanță, la Curtea de Apel București.
Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.
În septembrie 2023, stadiul lucrărilor la data rezilierii contractului anterior a fost de aproximativ 25%”, au anuntat reprezentantii DRDP Timisoara.
Castigatorul licitatiei va avea la dispozitie 1 an pentru proiectare si executie. Noul antreprenor va face si expertizarea lucrarilor care au fost realizate de constructorul precedent.
În septembrie 2023, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a reziliat contractul cu firma italiană Todini Costruzioni Generali S.p.A., din cauza problemelor semnificative întâmpinate în gestionarea proiectului. Printre acestea s-au numărat amenințări și întârzieri repetate, incapacitatea financiară de a gestiona contractul, insuficiența echipamentelor necesare pentru ritmul de lucru adecvat, precum și lipsa personalului cheie și a muncitorilor.
Drumul de legătură începe cu 300 de metri înaintea intersecției actuale dintre drumurile DJ 692 și E671 (DN 69), cu construirea unui nod rutier și se extinde către nord-est, în direcția Autostrăzii A1, având o lungime totală de aproximativ 10 kilometri.
Clasa tehnică a drumului de legătură este II, iar proiectul prevede o viteză de circulație de 100 km/h.
Acest drum, care va avea câte 2 benzi pe sens, va fi a treia ieșire de pe autostradă spre Timișoara, după cele din Remetea și Giarmata. Se estimează că noua legătură va fi tranzitată de între 25.000 și 29.000 de vehicule, conform proiectului.