În Timișoara, una dintre cele mai vechi linii de cale ferată, care leagă Timișoara de Cenad și a fost construită între anii 1895 și 1903, necesită acum o serie de reparații capitale. Chiar dacă au fost efectuate intervenții de-a lungul anilor, ultima modernizare semnificativă a avut loc în 1997, însă doar pe o porțiune limitată.
Regionala de Căi Ferate Timișoara a inițiat o licitație pentru a găsi un constructor care să efectueze reparații pe această linie, care în multe zone încă are traverse din lemn. Lucrările sunt planificate să fie executate pe segmentul Dudeștii Noi – Biled – Satu Nou, deoarece starea de degradare a căii ferate reprezintă un pericol pentru siguranța circulației.
Pe traseul Dudeștii Noi – Biled – Satu Nou au fost impuse restricții de viteză de 30 km/h în unele secțiuni și chiar de 20 km/h în altele, reflectând necesitatea imediată a reparațiilor și a modernizării acestui tronson feroviar.
„Lucrarile necesare a se executa pentru restabilirea parametrilor instructionali ai caii cosntau in inlocuirea sinei, inlocuirea traverselor de beton, a traverselor speciale pentru aparate cale si a traverselor speciale pentru poduri, confectionare cupoane de tranzitie, confectionare contrasine, inlocuirea aparatelor de cale, defrisari, realizare prisma de piatra sparta, evacuare pamant, etc„, se arata in documentatia postata in Sistemul de Achizitii Publice.
Valoarea contractului este estimata la 17.866.706 lei fara TVA, adica peste 4 milioane de euro cu TVA.
Firmele interesate isi pot depune ofertele pana in 16 iulie, iar cea declarata castigatoare va avea la dispozitie aproape 7 luni sa termine lucrarile.