Primarul Ionut Stanusoiu reclama un abuz din partea administratiei Fritz.
„‼Vineri – 19 ianuarie 2024, printr-o adresă neașteptată, SMTT a informat Primăria Ghiroda că începând de luni, 22.01.2024, se modifică în mod unilateral programul de transport, implicit graficele de circulație aferente liniilor M11, M29 și M30 pentru U.A.T. Ghiroda, prin TĂIEREA unor curse după cum urmează:
❌M11 – 5 curse
❌M29 – 3 curse
❌M30 – 4 curse
Măsura este luată în mod abuziv de către reprezentanții A.D.I. SMTT fără a se ține cont de următoarele:
1. Nu s-a realizat consultarea cetățenilor din cadrul U.A.T. Ghiroda.
2. Nu s-a solicitat autorităților -executivă (Primărie) și deliberativă (Consiliul Local al U.A.T. Ghiroda)- niciun punct de vedere cu privire la reducerea programului de transport, știind faptul că legea specială 92/1997 instituie dreptul de stabilire și aprobare a programului de transport pe teritoriul U.A.T. Ghiroda și că este atributul exclusiv al Consiliului Local Ghiroda.
3. Autoritățile executive și deliberative ale U.A.T. Ghiroda nu au împuternicit și nu au dat delegație niciunui reprezentant să voteze în numele și pe seama sa, în organele colegiale de conducere ale A.D.I. SMTT.
4. Măsura luată discreționar împotriva locuitorilor comunei Ghiroda nu a făcut obiectul modificării în procedură legală a contractului de servicii publice a cărui semnatar este și U.A.T. Ghiroda, nefiind trecută și discutată pe ordinea de zi a Consiliului director al A.D.I. SMTT, în ultima perioadă de timp.
5. Prin măsura luată, reprezentanții A.D.I. SMTT încalcă în mod flagrant articolele din contractul de servicii publice prin care se stabilește în ce condiții, respectiv în ce perioadă un operator de transport public (în cazul de față S.T.P.T.) poate RENUNȚA la efectuarea unor reduceri de curse. Principiul de bază constă în continuitatea obligației de serviciu de transport public pentru locuitorii comunei Ghiroda.
6. În concluzie, măsura luată de către reprezentanții A.D.I. SMTT este una abuzivă și unilaterală fără a avea mandatul din partea U.A.T. Ghiroda, discreționară, nejustificată, cu nerespectarea clauzelor contractului de servicii publice a cărui parte semnatară suntem, fără a se ține cont de opinia locuitorilor comunei Ghiroda.
În aceeași situație se află și alte comune periurbane din ZONA METROPOLITANĂ a Timișoarei. Reprezentantul U.A.T. Ghiroda în Consiliul director al A.D.I. SMTT ne-a informat despre faptul că la ultima ședință a acestuia, o asemenea măsură de reducere a curselor nu a fost pe ordinea de zi. Nu cunoaștem când au fost aprobate aceste măsuri de reducere a curselor fără o consultare în prealabil a U.A.T. Ghiroda, comunicându-se printr-o adresă în data de 19 ianuarie 2024. Prin urmare, ne-a fost luată posibilitatea de a contesta această decizie și de a informa cetățenii din timp asupra modificărilor efectuate.
CONDUCEREA A.D.I. SMTT atribuie insuficiența de resurse umane și financiare ca motiv pentru dificultățile întâmpinate și se ascunde după anumite prevederi din Legea nr. 296 din 26 octombrie 2023, care blochează și instituie anumite restricții pentru a-și masca, din nou, incapacitatea de a gestiona serviciul de transport public METROPOLITAN (în Timișoara și în comunele periurbane), fără a ține cont de mandatul pe care U.A.T. GHIRODA l-a acordat acestei asociații de dezvoltare intercomunitară, SMTT, respectiv de a asigura continuitatea serviciului de transport public pentru locuitorii comunei Ghiroda.
Actuala conducere a operatorului de transport rutier S.T.P.Timișoara încearcă să își mascheze incompetența prin propunerea de măsuri, menite să facă transportul public METROPOLITAN (din Timișoara și din periurban) neatractiv pentru cei care și-ar dori să folosească acest mijloc de transport, dar în mod special pentru cei care depind de el și sunt direct afectați. Iată că timp de 4 ani, administrația publică a Timișoarei, prin reprezentanții ei, A.D.I. SMTT și operatorul de transport rutier S.T.P.Timișoara a cărui acționar unic este, ne-a demonstrat ceea ce am susținut în intervențiile noastre în urmă cu ceva timp, cu privire la distrugerea sistemului de transport public metropolitan.
Prin intermediul unei campanii intense de promovare în media, aceștia au încercat să transmită că au desființat posturi la S.T.P.Timișoara. Este remarcabil cât de incompetent poți să fii pentru a susține o astfel de afirmație, având în vedere că anulează curse pe motiv că nu există personal disponibil pentru a le deservi. Motivația declarată este că angajații, șoferii STPT, ar ajunge cu orele suplimentare realizate la 80% din salariul domnului Director General Cocheci Constantin, când de fapt salariul negociat se supune acestei cerințe iar câștigul salarial al șoferului cu orele suplimentare prestate de către aceștia depășește cu mult cel al directorului. Șoferul este plătit la numărul de ore prestate. Suntem curioși să vedem câțiva fluturași de salarii ai șoferilor care se bucură de un salariu aproape egal cu cel al domnului Director Cocheci, grație orelor suplimentare efectuate.
Așadar, postarea aceasta se adresează și șoferilor de la STPT, pentru că prin tot ceea ce s-a promovat în spațiul public în ultimele săptămâni, se înțelege că un șofer de la STPT are un salariu cu 20% mai mic decât directorul STPT. NE ÎNTREBĂM dacă aceasta este cu adevărat realitatea.
Ca și până acum, vom lua toate măsurile legale care se impun privind deciziile care au fost adoptate pâna în prezent și vom continua să acționăm în interesul cetățenilor din Ghiroda și Giarmata Vii.
Mâine va avea loc o conferință de presă pe care o vom anunța ulterior, în care vom aborda în detaliu aspectele semnificative ale situației actuale. Vom furniza clarificări privind deciziile SMTT și implicațiile acestora asupra comunității noastre. Transparența și dialogul deschis sunt esențiale în gestionarea unei astfel de situații, iar noi suntem dedicați să asigurăm că interesele și drepturile cetățenilor noștri sunt protejate„, transmite primarul de Ghiroda Ionut Stanusoiu. Documentele au fost postate pe pagina de Facebook a edilului AICI.