În Timișoara, se așteaptă deschiderea șantierului pe segmentul lipsă al Autostrăzii Vestului, între Margina și Holdea, de mai puțin de 10 km.
Muncitorii omului de afaceri Dorinel Umbrarescu urmează să înceapă lucrările săptămâna viitoare, conform anunțului făcut de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„S-a făcut această licitație și a câștigat-o o companie românească, un constructor foarte bun. Este o lucrare de aproximativ 10 km pe care aceasta companie o va executa si se va inscrie in termen.
Saptamana viitoare intra in santier. Au fost chestiuni de mediu, chestiuni care tin de autorizatiile de mediu si de toate lucrurile pe care le cunoașteți și peste care nu putem trece.
Din discutiile pe care le-am avut, inclusiv cu constructorul, saptamana viitoare toate aceste lucruri sunt depasite si se intra la executia acestor kilometri.
Sa stiti ca pentru forta acestei companii, 2 km, pentru că nu sunt 10 km de tunel, sunt 2 km…
Am luat acest proiect de la domnii de dinainte blocat total. In acest moment exista lucrari de pregatire de santier. Au fost facute defrisari„, a declarat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu la Digi24.
Intrebat daca va fi dat segmentul Margina – Holdea in folosinta in 2026, Grindeanu a raspuns: „Evident, fara dubii„.
Firmele aparținând omului de afaceri Dorinel Umbrarescu, care au preluat lucrarea, au finalizat proiectarea la timp, iar documentația a fost transmisă către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere încă din luna decembrie, solicitându-se Autorizația de Construire. Consultanții au făcut mai multe observații cu privire la proiect, iar antreprenorul a procedat la revizuire. În plus, cele 18 hectare de pădure din zona tunelurilor pentru ursuleți au fost scoase din fondul forestier.
Odată cu obținerea Autorizației de Construire, și fără nicio obiecție privind amplasamentul, muncitorii lui Umbrarescu au început pregătirea șantierului și aprovizionarea cu materiale. Începând de săptămâna viitoare, odată cu emiterea ordinului de începere a lucrărilor, utilajele vor fi puse la treabă, iar tronsonul de autostradă trebuie să fie gata în 2 ani, deoarece este finanțat cu fonduri europene.
***
Vă reamintim că, în octombrie 2022, a fost semnat contractul cu asocierea S.C. Spedition UMB S.R.L. – S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. SA & PE Construct S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o, pentru suma de 1.826.845.634 lei fără TVA.
Finalizarea tronsonului lipsă din Autostrada Lugoj – Deva, de 9,13 km, este una dintre cele mai așteptate lucrări de infrastructură mare pentru vestul țării. Acest lucru este cu atât mai important având în vedere că drumul național DN68A este cel mai tranzitat din zonă, mereu aglomerat, utilizat în mod egal de șoferii de camioane și cei de autoturisme.
Noul tronson de autostradă va avea două ‘tuneluri pentru ursuleți’, care vor măsura în total 2,13 km de tunel forat. Acestea vor consta în două galerii unidirecționale, fiecare cu o bandă de circulație, având o lățime a platformei de 11,25 m.
Odată finalizat acest tronson, vom putea călători neîntrerupt pe autostradă de la Timișoara până la Sibiu.