Proiectul de a facilita accesul la Aeroportul Timișoara prin intermediul trenului, inițiat în trecut de către fostul director Daniel Idolu al Consiliului Județean Timiș și al Primăriei Ghiroda, a revenit în atenția Ministerului Transporturilor. Acesta a coordonat întocmirea documentațiilor necesare și organizarea licitației pentru construirea unei căi ferate de 5 kilometri și modernizarea întregii legături între stația Timișoara Est și Radna, împreună cu amenajarea unei noi gări.
La termenul limita pentru depunerea ofertelor s-au inscris 3 firme si doua asocieri.
-PORR Construct,
-FCC Construccion SA,
-Swietelsky Construct,
-Precon Transilvania SRL in asociere cu Homlok Romania Kft. și Drum Asfalt,
-BAWI Construction (fosta WIEBE Romania) in asociere cu Constructim SA.
Cele cinci oferte au intrat in evaluare tehnica la Sucursala Regionala de Cai Ferate Timisoara.
Contractul are ca obiectiv modernizarea întregii lungimi de 5,2 km a liniei existente Timișoara Est – Radna, construirea unei linii de cale ferată duble și electrificate către Aeroport pe o distanță de 5 km, precum și edificarea unei noi gări în apropierea Aeroportului, lângă capătul pistei de aterizare-decolare, în zona de presemnalizare luminoasă, echipată cu două linii de garare. Valoarea estimată a proiectului este de 323.297.762,98 lei fără TVA, echivalentul a aproximativ 77 de milioane de euro cu TVA inclus, și va fi finanțat din fonduri europene nerambursabile.
Durata lucrărilor este estimată la doi ani și jumătate de la emiterea ordinului de începere. Din această perioadă, 8 luni sunt destinate proiectării, iar 22 de luni vor fi alocate pentru execuție. Modernizarea infrastructurii va permite creșterea vitezei maxime de circulație pentru trenurile de marfă la 80 km/oră și pentru trenurile de călători la 120 km/oră.