La Timișoara, la peste 2 ani și jumătate de la introducerea primului tramvai Bozankaya în oraș, primăria a demarat licitația pentru selectarea unui constructor care să proiecteze și să amenajeze o hală destinată întreținerii garniturilor turcești. Acest pas este luat în ciuda faptului că hala ar fi trebuit să fie finalizată încă de la sosirea primelor tramvaie.
La termenul limită, stabilit pentru luni, au fost depuse 3 oferte din partea firmelor: AUDIOTECH MULTIMEDIA GROUP, BELCONS CIVIL ENGINEERING S.R.L. și NEDEX GRUP. Aceste companii se află în competiție pentru obținerea contractului în valoare de 7.338.123 lei fără TVA, echivalentul a aproximativ 2 milioane de euro cu TVA inclus.
Cele trei oferte au intrat în procesul de evaluare tehnică la Primăria Timișoara.
Conform documentației publicate în Sistemul de Achiziții Publice, în cadrul viitorului contract sunt prevăzute.
„elaborarea documentaţiei tehnico-economice fazele: Proiect pentru autorizarea executarii lucrarilor, Proiect tehnic de executie si execuţia lucrarilor pentru obiectivul de investitii „Hala integral inchisa pentru mentenanta tramvaielor noi”. Investitia presupune realizarea urmatoarelor lucrari: construirea unei hale pentru mentenanta tramvaielor noi, realizare groapa tehnica pentru amplasarea strungului de rectificat profil bandaj, livrat de furnizorul tramvaielor noi, realizare cale de rulare tramvaie in incinta halei, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalatii termice, precum si echiparea halei cu un pod rulant de 5t si montarea a 12 elevatoare adaptate tramvaielor noi„.
Clădirea urmează să fie construită în depoul STPT din zona Dâmbovița și va avea o suprafață de sub 500 mp, având o lungime de 63 de metri și o lățime de 7,5 metri. Una dintre cerințele principale este menținerea unei temperaturi constante de cel puțin 5 grade Celsius, deoarece va găzdui echipamente electronice utilizate pentru verificări și revizii de specialitate, care necesită condiții optime de funcționare.
Timișoara va beneficia în total de 40 de tramvaie noi Bozankaya, dintre care 23 de unități de culoare violet au fost deja achiziționate de administrația anterioară cu fonduri europene. Pentru momentul în care va apărea o nouă oportunitate de finanțare, a fost pregătită o extensie a contractului pentru achiziționarea altor 17 tramvaie. Această achiziție este planificată să se desfășoare prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Astfel, comanda pentru aceste 17 tramvaie a fost deja plasată și se așteaptă să ajungă în Timișoara în acest an. Totuși, administrația Fritz a decis ca ultimele 17 tramvaie să fie de culoare galbenă.
Fiecare garnitură de tramvai costă aproximativ 2 milioane de euro și are o lungime de aproximativ 30 de metri, având o capacitate de 251 de locuri. De asemenea, dispune de o podea complet coborâtă și de un sistem de aer condiționat, asigurând un nivel optim de confort pentru călători.