Vestea despre avansarea lucrărilor pe magistrala feroviară Caransebeș – Arad e un semnal clar că unele proiecte mari, finanțate prin PNRR, chiar prind contur la termen – sau cel puțin se apropie. 🚄
🚆 Primul segment modernizat pe linia Lugoj – Timișoara e deja funcțional
-
Data punerii în circulație: 14 aprilie 2025
-
Traseu: din stația Lugoj până în zona străzii Smârdan
-
Lungime: peste 800 metri
-
Dotări: două macazuri moderne, stâlpi pentru panouri fonoabsorbante (pentru protecție fonică în zonele urbane)
🛠️ Pe segmentul modernizat a fost racordat firul 1 la infrastructura existentă, fiind montate și sisteme de înzăvorâre Spheroloc și Hydrolink. Se circulă cu restricție temporară, urmând să se demonteze firul II.
🔧 Situația lucrărilor pe întreaga magistrală Caransebeș – Arad (162 km)
🔹 Lot 1 (Caransebeș – Lugoj)
-
Organizare de șantier finalizată
-
Urmează lucrări la triajul Gării Caransebeș
🔹 Lot 2 (Lugoj – Timișoara)
-
Cel mai avansat lot, cu aproape 30% realizare
-
Prima porțiune de linie nouă este deja utilizabilă
🔹 Lot 3 (Timișoara – zona Gării de Nord)
-
Se montează stâlpii de susținere pentru clădirea auxiliară, pasarelă centrală și parcarea supraterană
-
24 de piloni de fundație forati din decembrie 2024
🔹 Lot 4 (Timișoara – Arad)
-
Se lucrează la terasamente, pasaje și poduri
-
Podul peste Mureș este unul dintre cele mai avansate puncte
🎯 Obiectiv general și beneficii
-
Finanțare totală: aproape 9 miliarde de lei prin PNRR
-
Termen limită pentru utilizarea fondurilor: sfârșitul anului 2026
-
Viteze finale:
-
Trenuri de călători: 160 km/h
-
Trenuri de marfă: 120 km/h
-